mandag 2. juli 2018

Min første Song:Expo

Jeg har egentlig det siste året vært litt sånn i tvil om jeg kanskje burde begynne å studere noe musikk ting.
Har savnet litt inspiriasjon og en en litt brattere læringskurvet. Følte lissom at jeg stod litt stille.
Samtidig er jeg ikke en som digger studentlivet, og det å sette min karriere på vent noen år fristet heller egentlig ikke.
På nettet kom jeg over en låtskriverkamp og tenkte at dette kanskje kunne være noe å utvikle meg på. Har egentlig aldri tenkt på meg selv som en billboard/hitmaker låtskriver, men jeg elsker utfordringer og kastet meg på en kamp for å sjekke ut og jeg ELSKET DET!
Det er noe med å samarbeide med andre som er utrolig digg. Stå det stille kan en kaste ballen videre og en kommer inn i veldig kreativ flow og får jobbet på forskjellige måter.

Kastet meg derfor på  Trondheim Song:Expo og sitter nå igjen med virkelig blod på tann når det kommer låtskriving. Det er sykt digg å kunne bare slå meg løs og ikke mist lære av andre talentfulle låskrivere og produsenter.
Selv om temaene på kampen var Latino og K-pop som er noe jeg aldri har gjort eller tenkt på å gjøre før, så var det en supernyttig opplevelse som jeg anbefaler alle som skriver låter å søke seg til.

Nå går jeg altså inn i sommeren med masse inspirasjon!
Kunne jeg kun drive med session og hit-making? Nei, må nesten hjem å sette på melankoli lista mi for å balanse ut og smøre sjelen min litt. Samtidig, det å ha 2 ben å stå på føler jeg i vert fall forløpig har lettet litt på trykket for meg og jeg ser plutselig masse muligheter i musikkverden hvor jeg kan være kreativ på forskjellige måter!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar